|   | 

7 celów, jakie zrealizować w e-commerce dzięki dynamic pricing

Znalezienie złotego środka pomiędzy ceną atrakcyjną dla klientów Twojego e-sklepu a marżą gwarantującą odpowiednie zyski ze sprzedaży jest dla Ciebie trudnym zadaniem? Szukasz sposobów na pogodzenie tych dwóch celów? Konkurencja wciąż wyprzedza Cię o kilka kroków i sprzedaje znacznie efektywniej niż Ty. Przyszedł czas na to, abyś wdrożył do swojego e-commerce’u platformę dynamic pricing. Poznaj zasady jej działania i dowiedz się, jakie korzyści przyniesie Twojemu biznesowi.

Czym jest dynamic pricing?

Dynamic pricing jest systemem, który umożliwia wprowadzenie w swoim sklepie internetowym automatycznej zmiany cen w oparciu o monitoring cen konkurencji, jej działań promocyjnych w zakresie polityki cenowej oraz stanów magazynowych. Na podstawie zebranych danych oraz ustalonych reguł i celów system automatycznie zmieni cenę danego produktu w Twoim sklepie. Celem takiego działania jest zapewnienie satysfakcjonujących zysków ze sprzedaży poprzez obniżenie cen i podniesienie jej wolumenu bądź podwyższenie marży. Jest to obecnie jeden z najbardziej opłacalnych i skutecznych sposobów na realizację założeń i zdobywanie klientów.

Brak jakiegokolwiek ryzyka

Nie musisz obawiać się, że automatyzacja cen doprowadzi do wojen cenowych z konkurentami lub obniży ceny do poziomu, na którym sprzedaż przestanie być opłacalna. Wszystko dlatego, że w trakcie wdrażania systemu samodzielnie ustalasz reguły, których algorytm będzie trzymał się w czasie ustalania propozycji nowych cen. Ponadto możesz zażądać, aby platforma za każdym razem prosiła o zatwierdzenie nowej ceny przez osobę odpowiedzialną za politykę cenową.

Jakie korzyści niesie dynamic pricing?

Dynamic pricing oferuje automatyczne śledzenie cen produktów, które trwa nieporównywalnie krócej niż ręczna praca nad monitoringiem cen konkurencji. Oznacza to, że każda zmiana cen będzie oparta o twarde i zawsze aktualne dane rynkowe. Co za tym idzie – przyniesie realną poprawę efektywności sprzedaży.

Jednak korzyści z wdrożenie dynamic pricing to przede wszystkim większe zyski ze sprzedaży i realizacja celów polityki cenowej. Zyski mogą urosnąć w dwojaki sposób – poprzez obniżenie cen, które zaowocuje większym wolumenem sprzedaży, lub podwyżkę marży w sytuacji, kiedy jest to możliwe bez utraty klientów szukających najtańszych ofert, a także utraty miejsc w rankingach porównywarek cenowych.

7 celów, które zrealizujesz dzięki dynamic pricing

Dzięki wdrożeniu dynamic pricing w swoim sklepie internetowym możesz osiągać bardzo zróżnicowane cele swojej polityki cenowej, sprzedażowej i biznesowej. Poniżej przedstawiamy 7 najczęściej zakładanych przez e-commerce’y celów, jakie udaje się zrealizować dzięki systemowi. Są nimi:

  • utrzymanie się w TOP X najtańszych ofert na rynku;
  • automatyczne ustalanie niskich, wyprzedażowych cen przy wykryciu kończących się stanów magazynowych;
  • narzucanie minimalnego poziomu marż i narzutu;
  • ustalanie cen gwarantujących zwrot kosztów;
  • obniżka lub podwyżka ceny o określoną wartość kwotową lub procentową w wyznaczonej jednostce czasu (np. produkt droższy o 5 złotych każdego miesiąca);
  • ustalanie cen mających na celu utrzymanie pozycji w stosunku do wybranego konkurenta, np. bycie tańszym od danego sklepu konkurencyjnego;
  • utrzymanie pozycji rynkowej, np. ceny wyższe jedynie od najtańszego gracza na rynku.

To zaledwie kilka przykładów celów polityki cenowej, jakie możesz zrealizować dzięki platformie dynamic pricing. Jeśli chcesz przekonać się, jak bardzo odmieni ona Twój biznes, zdecyduj się na wdrożenie jej do swojego sklepu już teraz.

Artykuł partnera

E-nacja.pl

Zobacz również