Due diligence
Due diligence prawne to badanie kondycji przedsiębiorstwa, które zleca zewnętrzny inwestor zainteresowany firmą. Po co to jednak...
Coaching to zjawisko w naszym kraju wciąż nowe i dla wielu nieznane. O ile na całym świecie mamy ponad 60 tysięcy osób wykonujących ten zawód, o tyle w Polsce jest to wciąż stosunkowo niewielka liczba. Prekursorem coachingu był Thomas Leonard w latach 80. XX wieku. Do Polski trafił on na początku XXI wieku.
Coaching to z definicji szkolenie indywidualne mające na celu odblokowanie potencjału człowieka w celu maksymalizowania jego dokonań. Stosowany jest zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. – Coaching jest procesem poznawania siebie i odkrywania swoich głębokich motywów do działania oraz przekonań na temat możliwości osiągnięcia postawionych sobie celów. Jest również relacją z coachem, który pomaga w tym procesie osiągnięcie nowych rezultatów - osobistych, zawodowych, biznesowych – tłumaczy Ksenia Alpern z firmy Ksenia Coaching.
Według najnowszych statystyk ICF (Międzynarodowa Federacja Coachingu), coaching przyczynia się podwyższenia osiągnięć zawodowych nawet o 70%, zarządzania biznesowego o 61%, zarządzania czasem o 57% oraz skuteczności zespołu o 51%.
W obliczu zmiennej sytuacji gospodarczej w kraju oraz związanej z nią niepewności zawodowej, wynikającej m.in. z redukcji zatrudnienia, oczekiwania względem coachingu są coraz wyższe. Z założenia ma on przywracać wiarę w siebie i poczucie zaufania, ułatwiać stawianie czoła wyzwaniom, ma też kluczowe znaczenie dla zaspokojenia zawodowych wyzwań. Około 80% osób, które skorzystały z coachingu, podwyższyły pewność siebie, 73% polepszyło swoje relacje interpersonalne, 72% zmieniło komunikacyjne nawyki, zaś 67% polepszyło proporcje pomiędzy pracą, a życiem zawodowym – czytamy w badaniach ICF. Coaching oferuje dobry zwrot z inwestycji dla indywidualnego klienta, ale jest też skuteczną inwestycją w rozwój firmy. Coach (autokar z angielskiego – przyp. autor), jako środek transportu pomaga dostać się osobie z obecnego miejsca do miejsca pożądanego, tak i podczas coachingu, coach pomaga dostać się osobie do wyznaczonego miejsca, w które chce trafić, ruszając tu i teraz w trakcie swojej pierwszej sesji coachingowej – wyjaśnia skuteczność coachingu Ksenia Alpern
Eksperci uważają, że zawód coacha to zajęcie, mające wciąż duże perspektywy rozwoju nad Wisłą. W porównaniu z Wielką Brytania, skąd wywodzi się coaching, nasz rynek znajduje się w bardzo wczesnej fazie rozwoju. Rezerwy tkwiące w tej dziedzinie są zatem ogromne. Już dziś systematycznie rośnie świadomość korzyści wynikających ze współpracy z coachami. Wielu polskich przedsiębiorców zaczyna wreszcie postrzegać szkolenie indywidualne w kategoriach skutecznej metody samorozwoju, a nie zachcianki, czy panującej mody. Z drugiej strony wiele osób zaczyna sięgać po usługi coacha nie tyle w kontekście samej pracy, co bardziej swojego życia osobistego, bądź pasji.
Trend związany z coachingiem dynamicznie się rozwija, choć jak podkreślają eksperci, większość z nas w dalszym ciągu myli coaching z tradycyjnymi, tzw. miękkimi szkoleniami Ci, którzy z niego skorzystali, zazwyczaj chwalą go wszem i wobec. Czy rzeczywiście działa? Warto skorzystać z coachingu i przekonać się o tym na własne oczy. Jednego możemy być jednak pewni. W najbliższym czasie możemy spodziewać się coraz większego zainteresowania tą formą samodoskonalenia – zarówno na płaszczyźnie zawodowej, jak i prywatnej. Dążenie do doskonałości jest teraz w cenie.
Źródło: www.newseria.pl
Due diligence prawne to badanie kondycji przedsiębiorstwa, które zleca zewnętrzny inwestor zainteresowany firmą. Po co to jednak...
Rowery powietrzne Air Bike to nowoczesny sprzęt, który na całym świecie zyskuje coraz większą popularność. Decydując się na zakup...
Dom modułowy to dom prefabrykowany, który został zbudowany w fabryce, a następnie przetransportowany na plac budowy. Dom składa się z...
Oznakowanie chemiczne jest ważnym elementem skutecznego programu informowania o zagrożeniach. Jasne i spójne oznakowanie zapewni, że zagrożenia...
Operatorem serwisu jest Fusion Marketing Sp. z o.o.
Kontakt do redakcji
zamowienia@fusionpress.eu
+48 794 502 662