5 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz...
Leasing konsumencki stał się w Polsce popularnym sposobem finansowania zakupu samochodów czy innych wartościowych dóbr. Coraz...
W wielu pojazdach samochodowych jednym z najbardziej podstawowych elementów całego układu zawieszenia jest łożysko koła. Współczesne rozwiązania oraz technologie pozwalają na zintegrowanie łożyska z piastą koła.
Każdy kierowca powinien posiadać przynajmniej minimalną wiedzę na temat tych elementów, bowiem jakiekolwiek usterki z nimi związane nie tylko obniżają komfort jazdy, ale również prowadzą do szeregu niebezpiecznych sytuacji. „Podręcznikowa” definicja określa łożysko koła jako element zapewniający innemu elementowi względny ruch obrotowy poprzez jego podtrzymywanie i łożyskowanie.
W dzisiejszych samochodach łożyska nierzadko stanowią jedną całość z piastą koła – z jednej strony jest to praktyczne rozwiązanie, ale równocześnie jakiekolwiek usterki zmuszają nas do wymiany całego takiego zestawu. Piasta jest elementem obracającym się razem z kołem osadzonym na osi właśnie dzięki łożysku.
Co prawda łożysko koła oraz piasta należą do najodporniejszych i najmniej narażonych na uszkodzenia elementów samochodu, ale nie można całkowicie wykluczyć takich rzeczy. Oprócz tego możliwy czas ich eksploatacji często uzależniony jest od stanu technicznego innych elementów naszego pojazdu; istotny wpływ mają tu również kwestie takie jak nasz styl jazdy czy powierzchnia, po której najczęściej się poruszamy.
Często kluczowe znaczenie mają tutaj również kwestie, o których praktycznie nigdy byśmy nie pomyśleli. Może to być przede wszystkim temperatura zacisku, która jest zwiększona w czasie korzystania z samochodu w terenach górskich. Sporym problemem jest również woda, która różnymi źródłami może dostawać się do łożyska; sama w sobie nie stanowi ona szczególnego zagrożenia, ale powoduje powstawanie korozji, która z biegiem czasu może całkowicie zniszczyć ów element.
Oczywiście, piasta i łożysko są chronione specjalnymi osłonami, których zadaniem jest blokowanie wszystkich dostających się do wnętrza zanieczyszczeń. Często jednym z pierwszych objawów uszkodzenia tych elementów samochodu jest charakterystyczne „buczenie”, dobiegające z jednego z kół. Oprócz tego w czasie skręcania kierownicą oraz hamowania możemy odczuć dość wyraźne i nienaturalne wstrząsy. Nigdy nie wolno nam lekceważyć takich symptomów, bowiem elementy te w przypadku awarii mogą spowodować mnóstwo niebezpiecznych dla nas sytuacji.
Leasing konsumencki stał się w Polsce popularnym sposobem finansowania zakupu samochodów czy innych wartościowych dóbr. Coraz...
W ostatnich latach polski rynek motoryzacyjny stał się miejscem intensywnej rywalizacji międzynarodowych marek. Wśród nich, chińscy producenci...
Peugeot, jako marka z historią sięgającą XIX wieku, zyskał sobie reputację producenta solidnych, innowacyjnych i stylowych samochodów. Od...
Leasing samochodowy stał się popularnym rozwiązaniem dla wielu osób, które chcą cieszyć się nowoczesnymi pojazdami bez...
Operatorem serwisu jest Fusion Marketing Sp. z o.o.
Kontakt do redakcji
zamowienia@fusionpress.eu
+48 794 502 662