Jakie są zalety i wady leasingu BMW?
Leasing samochodu stał się popularnym rozwiązaniem nie tylko dla firm, ale również dla osób prywatnych. Daje on możliwość korzystania z...
W wielu pojazdach samochodowych jednym z najbardziej podstawowych elementów całego układu zawieszenia jest łożysko koła. Współczesne rozwiązania oraz technologie pozwalają na zintegrowanie łożyska z piastą koła.
Każdy kierowca powinien posiadać przynajmniej minimalną wiedzę na temat tych elementów, bowiem jakiekolwiek usterki z nimi związane nie tylko obniżają komfort jazdy, ale również prowadzą do szeregu niebezpiecznych sytuacji. „Podręcznikowa” definicja określa łożysko koła jako element zapewniający innemu elementowi względny ruch obrotowy poprzez jego podtrzymywanie i łożyskowanie.
W dzisiejszych samochodach łożyska nierzadko stanowią jedną całość z piastą koła – z jednej strony jest to praktyczne rozwiązanie, ale równocześnie jakiekolwiek usterki zmuszają nas do wymiany całego takiego zestawu. Piasta jest elementem obracającym się razem z kołem osadzonym na osi właśnie dzięki łożysku.
Co prawda łożysko koła oraz piasta należą do najodporniejszych i najmniej narażonych na uszkodzenia elementów samochodu, ale nie można całkowicie wykluczyć takich rzeczy. Oprócz tego możliwy czas ich eksploatacji często uzależniony jest od stanu technicznego innych elementów naszego pojazdu; istotny wpływ mają tu również kwestie takie jak nasz styl jazdy czy powierzchnia, po której najczęściej się poruszamy.

Często kluczowe znaczenie mają tutaj również kwestie, o których praktycznie nigdy byśmy nie pomyśleli. Może to być przede wszystkim temperatura zacisku, która jest zwiększona w czasie korzystania z samochodu w terenach górskich. Sporym problemem jest również woda, która różnymi źródłami może dostawać się do łożyska; sama w sobie nie stanowi ona szczególnego zagrożenia, ale powoduje powstawanie korozji, która z biegiem czasu może całkowicie zniszczyć ów element.
Oczywiście, piasta i łożysko są chronione specjalnymi osłonami, których zadaniem jest blokowanie wszystkich dostających się do wnętrza zanieczyszczeń. Często jednym z pierwszych objawów uszkodzenia tych elementów samochodu jest charakterystyczne „buczenie”, dobiegające z jednego z kół. Oprócz tego w czasie skręcania kierownicą oraz hamowania możemy odczuć dość wyraźne i nienaturalne wstrząsy. Nigdy nie wolno nam lekceważyć takich symptomów, bowiem elementy te w przypadku awarii mogą spowodować mnóstwo niebezpiecznych dla nas sytuacji.
Leasing samochodu stał się popularnym rozwiązaniem nie tylko dla firm, ale również dla osób prywatnych. Daje on możliwość korzystania z...
Tapicerka samochodowa to miejsce, które często bywa narażone na różnego rodzaju zabrudzenia. Czy to spowodowane wylaniem kawy...
Rozpoczęcie działalności w branży wulkanizacyjnej to nie lada wyzwanie. Właściciele nowych warsztatów muszą stawić czoła wielu...
Aluminium to jeden z najważniejszych materiałów, które są szeroko stosowane w różnych gałęziach przemysłu. Jego lekkość...
Operatorem serwisu jest Fusion Marketing Sp. z o.o.
Kontakt do redakcji
zamowienia@fusionpress.eu
+48 794 502 662
