Jaki chiński samochód można kupić w Polsce?
W ostatnich latach polski rynek motoryzacyjny stał się miejscem intensywnej rywalizacji międzynarodowych marek. Wśród nich, chińscy producenci...
Klucz pneumatyczny to bardzo przydatne narzędzie w warsztacie czy wulkanizacji. Przyda się do pracy z kołami i innymi częściami samochodu, jeśli zostanie odpowiednio dobrany. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze klucza pneumatycznego do warsztatu.
Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę wybierając odpowiedni klucz pneumatyczny do swojego warsztatu. Oto pięć najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać wybierając klucz pneumatyczny do swojego warsztatu.
Po co męczyć się kupując klucze z ograniczeniem momentu obrotowego do 1450 Nm, skoro można od razu uzyskać 1900 Nm? Albo nawet 2200 Nm. Albo nawet 5000 Nm. Możesz nawet użyć go do zrobienia klucza, który ma 5000 Nm.
Czym dokładnie jest moment obrotowy? Jest to moment obrotowy, który klucz może wytworzyć w bardzo krótkim czasie, na przykład po pierwszym pociągnięciu spustu. Klucz może poradzić sobie z trudniejszymi śrubami, tym wyższy jest jego maksymalny moment obrotowy.
Tylko - Po co Ci klucz, który ma maksymalny moment obrotowy 2200 Nm, jeśli na co dzień pracujesz ze śrubami w samochodach osobowych. Czasami wyższy moment obrotowy nie jest konieczny.
Maksymalny moment obrotowy, jaki może wytworzyć urządzenie, występuje tylko przez krótki czas. Przy najwyższych obrotach. Przez resztę czasu moment obrotowy jest niższy. Przykładowo, maksymalny moment obrotowy REDATS-P-160 wynosi 1500 Nm, a moment roboczy w przypadku jednego z naszych urządzeń wynosi od 68 do 1054Nm.
Fakt: Klucze pneumatyczne z momentami obrotowymi 1500 Nm i 1900 Nm są w stanie poradzić sobie z większością zadań w warsztacie.
Dobre klucze pneumatyczne mają wiele stopni regulacji momentu obrotowego. Weźmy za przykład model REDATS P-180. W tym urządzeniu możemy ustawić cztery wartości momentu obrotowego:
Czy to ważne? Im więcej regulacji momentu obrotowego do wyboru, tym bardziej precyzyjna praca danym kluczem. Narzędzia M7 są bardzo uniwersalne. Jednym kluczem możemy dokręcić sworznie w "osobówce" i samochodzie dostawczym. Jednym kluczem możesz przełączać biegi. Dzięki temu nie przekręcisz łba śruby lub gwintu. Zamiast tego możesz je bezpiecznie wykręcić
Metalowe obudowy są powszechne w tanich kluczach, które można znaleźć w marketach budowlanych. Wydaje się to zaletą, biorąc pod uwagę, że klucza używamy w warsztacie, gdzie istnieje ryzyko jego uszkodzenia lub upadku. Metal lepiej wytrzyma takie uderzenia, tak w teorii. Metalowe powierzchnie są podatne na zarysowania i wgniecenia.
Nie są to jedyne wady. Klucze pneumatyczne, które mają metalową obudowę są cięższe. Jest to szczególnie ważne w przypadku długotrwałej pracy. Wyobraź sobie, że w zimny poranek dotykasz klucza wykonanego z metalu. Nie jest to przyjemne uczucie, prawda?
Klucz z obudową kompozytową jest zazwyczaj lżejszy od swoich metalowych odpowiedników.
Nie są to znaczące różnice, ale widać, że mają one znaczenie po długich godzinach używania klucza. Narzędzia Mighty Seven są łatwiejsze w trzymaniu niż ciężki klucz, dzięki czemu korzystanie z niego jest znacznie przyjemniejsze. Klucze kompozytowe są również przyjemniejsze w dotyku. Nie ma wątpliwości, że "zimna" rękojeść może być używana w mroźny poranek. Kompozyt nie absorbuje tak bardzo zimna z powietrza. Sprawdź dostępne narzędzia M7.
Jakie to ma znaczenie? Ta wartość pomoże Ci wybrać odpowiednią sprężarkę, która będzie pasowała do Twojego klucza. Należy pamiętać, że jest to wartość średnia. Podczas pracy zapotrzebowanie klucza na powietrze zmienia się.
Nie należy traktować tego parametru jako decydującego przy wyborze klucza. Informacje te zostały podane, aby pomóc w doborze odpowiedniej sprężarki do urządzenia.
Co z poziomem hałasu? Nietrudno się domyślić, że używanie klucza pneumatycznego może powodować wiele hałasów. Zarówno odkręcane elementy, jak i mechanizm klucza pneumatycznego hałasują. Może to być niezwykle irytujące, zwłaszcza w sezonie wymiany opon, kiedy musimy odkręcić setki opon w ciągu jednego dnia. Każdy "pneumatyk" będzie hałasował, więc warto rozważyć ochronę słuchu, np. słuchawki lub stopery do uszu.
Ten anglojęzyczny termin oznacza "podwójny młot". W tym rozwiązaniu zastosowano dwa młotki obracające się wokół wrzeciona. Dzięki temu klucz jest w stanie wytworzyć ogromny moment obrotowy już w pierwszych chwilach pracy.
Czy mechanizm Twin Hammer nie zwiększy awaryjności? Nie, na szczęście tak nie jest. Młotki te zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać jak najdłużej bez awarii. Należy pamiętać o ich odpowiednim smarowaniu.
Bez kompresora nawet najmocniejszy klucz pneumatyczny nie będzie działał. Jak wybrać odpowiedni kompresor pasujący do klucza pneumatycznego? Oto dwie wskazówki
Kompresor powinien mieć większą wydajność niż zapotrzebowanie klucza na powietrze. Tylko wtedy można pracować bez przerw.
Oznacza to, że jeśli Twój klucz ma średnie zużycie powietrza na poziomie 410 litrów na godzinę, najlepiej wybrać kompresory z wydmuchem minimum 410l/min.
A co jeśli wydajność sprężarki jest mniejsza? Cały system będzie wtedy pracował w trybie przerywanym. Oznacza to, że klucz nie osiągnie swojej nominalnej wydajności i nie będzie mógł pracować nieprzerwanie.
Co jeśli wydajność sprężarki jest mniejsza niż wydajność klucza? Sprężarka nadal będzie działać, ale będzie musiała wytworzyć ciśnienie, aby podać odpowiednią ilość powietrza.
Do pracy w wulkanizacji wymagana jest sprężarka o mocy co najmniej 2 koni mechanicznych. Największy komfort pracy zapewni kompresor o mocy co najmniej 4 koni mechanicznych. Oczywiście, czasami nawet więcej.
Ważne jest, aby mieć wydajną sprężarkę. Jeszcze ważniejsza jest wydajność wydmuchu.
Pamiętaj o serwisowaniu urządzenia. Zwróć uwagę na to, czy sprzedawca oferuje serwis, gdy wybierasz klucz pneumatyczny. Faktem jest, że kupujesz fabrycznie nowe urządzenie.
Firma, która oferuje klucze pneumatyczne może zapewnić Ci:
Bez klucza nie da się pracować w serwisie. Jeśli Twój pojazd ulegnie awarii, zostaniesz bez narzędzia lub będziesz musiał kupić kolejne. A przecież to są koszty...I utracone zarobki, bo nie masz czym pracować w warsztacie/wulkanizacji.
Oto najważniejsze czynniki.
Jak to rozumieć? Szybkość Twojej pracy jest kluczowa w wulkanizacji, gdzie musisz odkręcić setki na setki śrub dziennie. Im większy jest maksymalny moment obrotowy Twojego klucza, tym bardziej wydajny będziesz.
Można przyjąć, że:
Rozpiętość cenowa jest ogromna. Można znaleźć klucze poniżej 200 zł, jak i te powyżej 800 zł. Który z nich będzie lepszy?
Wszystko zależy od tego, jaki masz budżet. Nie ma sensu wydawać zbyt dużo. Do większości rodzajów wulkanizacji sprawdzą się klucze pneumatyczne kosztujące 200-300 złotych. Zwróć uwagę na te czynniki:
Bez względu na to, jakiego klucza pneumatycznego używasz, ważne jest, aby odpowiednio go serwisować. Dowiedz się, jak dbać o klucze pneumatyczne.
W ostatnich latach polski rynek motoryzacyjny stał się miejscem intensywnej rywalizacji międzynarodowych marek. Wśród nich, chińscy producenci...
Peugeot, jako marka z historią sięgającą XIX wieku, zyskał sobie reputację producenta solidnych, innowacyjnych i stylowych samochodów. Od...
Leasing samochodowy stał się popularnym rozwiązaniem dla wielu osób, które chcą cieszyć się nowoczesnymi pojazdami bez...
Lokale gastronomiczne to jedna z branż, które mają największe znaczenie. Wszystkie urządzenia chłodnicze i mroźnicze są ważne nie tylko pod...
Operatorem serwisu jest Fusion Marketing Sp. z o.o.
Kontakt do redakcji
zamowienia@fusionpress.eu
+48 794 502 662