Jaki chiński samochód można kupić w Polsce?
W ostatnich latach polski rynek motoryzacyjny stał się miejscem intensywnej rywalizacji międzynarodowych marek. Wśród nich, chińscy producenci...
Jeśli marzy się nam, aby lakier naszego samochodu błyszczał, niczym zaraz po wypuszczeniu auta z fabryki, musimy liczyć się z tym, że konieczna okaże się jego korekta. Co ważne, nie ma mowy o tym, aby uzyskać satysfakcjonujące rezultaty jedynie dzięki regularnemu woskowaniu. Proces profesjonalnego polerowania w powszechnej świadomości właścicieli aut jest postrzegany jako dość trudny. Warto jednak pamiętać o tym, że jest to raczej mit niż przekonanie, za którym stoją fakty. Prawdą jest przede wszystkim to, że mamy do czynienia z procesem pracochłonnym, jeśli więc zależy nam na zdjęciu rys, powinniśmy przeznaczyć na to wolny weekend. Oczywiście, zadanie to zawsze można powierzyć firmie zawodowo zajmującej się auto detailingiem. Jeśli jednak, zamiast tego, postawimy na samodzielną pracę, możemy liczyć na oszczędności sięgające nawet tysiąca złotych.
Korekta lakieru jest zabiegiem trwałym, a co za tym idzie, jeśli zdecydujemy się na zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń, jego efekt będzie widoczny nawet przez kilka lat. Dbanie o lakier po korekcie nie jest jednak prostym zadaniem. Jeśli mamy robić to skutecznie, powinniśmy zerwać z kilkoma nawykami, do których już jakiś czas temu zdążyliśmy się przyzwyczaić. Kierowcy nie ukrywają, że chyba najtrudniejszy jest dla nich do zrealizowania postulat zakładający rezygnację z myjni szczotkowych. Co ciekawe, problemem nie jest ani jakość szczotek, ani to, z jakiego zostały wykonane materiału. Naprawdę ryzykowne są drobiny piasku. Jeśli są one ścierane z lakieru z wykorzystaniem szczotek, należy liczyć się z tym, że pozostawia na nim trwały ślad, którego lepiej byłoby uniknąć.
Mówiąc o podstawach warto pamiętać o tym, że najlepsze rezultaty przynosi mycie wstępne z wykorzystaniem aktywnej piany. Jej nakładanie jest łatwiejsze, jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie pianownicy, czy to ręcznej, czy to takiej, która jest przeznaczona do myjki ciśnieniowej. Nie wolno też zapominać o tym, że mycie auta musi wykorzystywać odpowiednie narzędzie. Tu najlepiej sprawdza się rękawica, jeśli więc zależy nam na skuteczności podejmowanych przez nas działań, najlepsza opcją będzie skorzystanie z tej, która została stworzona właśnie w tym celu. Jeśli chcemy myć auto bezpiecznie, nie powinniśmy tez zapominać o popularnej metodzie na dwa wiadra. Do pierwszego wiadra wlewa się wodę razem z szamponem, podczas gdy w drugim znajduje się czysta woda niezbędna do płukania wykorzystywanej przez nas rękawicy. Już po myciu warto zastanowić się także nad aplikacją powłoki ceramicznej. Jeśli chcemy wzmocnić efekt, możemy też postawić na wosk nałożony już po korekcie lakieru.
Podejmowane przez nas działania będą tym skuteczniejsze, im wyższej jakości preparaty zostaną przez nas wykorzystane. Kierowcy mający już pewne doświadczenie w korekcie lakieru przypominają, że kluczowe znaczenie powinny mieć nasze subiektywne odczucia, jeśli jednak przystępujemy do realizacji tego zadania pierwszy raz, nie powinniśmy zamykać się na sugestie innych. Te często zwracają naszą uwagę na rozwiązania oferowane przez firmę Menzerna. Ich znakiem rozpoznawczym jest wysoka jakość potwierdzona przez badania naukowe, a także imponujące doświadczenie zbierane już od końca dziewiętnastego wieku. W procesie mającym na celu możliwie jak najlepszą opiekę nad lakierem warto przetestować rozwiązania takie jak pasta polerska Menzerna Heavy Cut Compound 1100, czy też pasta Menzerna Final Finish FF3000, która pozwala na nadanie połysku. Każde z tych rozwiązań charakteryzuje się tym, że nie zawiera w swoim składzie silikonu, stanowi przy tym mieszankę składników naturalnych i syntetycznych najwyższej jakości. Sprawdź ofertę środków do lakieru na https://sklep.motogo.pl/menzerna-m26.
Najmniej problemów podczas korekty lakieru wywołują swirle i oksydacja będące jednocześnie najczęściej spotykanymi uszkodzeniami lakieru. Swirle to koliste rysy, z istnienia których często nie zdajemy sobie sprawy aż do momentu, w którym widzimy je w intensywnym słońcu. Z kolei oksydacja jest zmatowiałym lakierem. Najczęściej możemy ją obserwować w odniesieniu do starszych lakierów akrylowych, pojawia się jednak także wtedy, gdy mamy do czynienia z lakierami metalizowanymi. Oksydacja jest często spotykana zwłaszcza o kolizji, gdy lakiernik nie pracował z dostateczna starannością. Tego rodzaju zmatowienie wymaga pewnych przygotowań. Jeśli natychmiast chcemy dokonać korekty z wykorzystaniem maszyny polerskiej, może się okazać, że przyniesie ona więcej strat niż korzyści. Początkowo warto podjąć próbę ręcznego usunięcia nierównej faktury lakieru. Pomagają także specjalne krążki z papierem ściernym przeznaczone do maszyn polerskich. Można ich używać przede wszystkim na płaskich powierzchniach. Gdy mamy do czynienia z krawędziami i załamaniami karoserii, znacznie lepszą opcją będzie ich ręczne wypolerowanie, co pozwoli nam wyeliminować ryzyko przetarcia się do bazy. Papier wodny może całkowicie zmatowić lakier, nie jest to jednak problem, a połysk pozwala przywrócić gąbka albo pasta polerska – w zależności od tego, który środek wybierzemy.
W ostatnich latach polski rynek motoryzacyjny stał się miejscem intensywnej rywalizacji międzynarodowych marek. Wśród nich, chińscy producenci...
Peugeot, jako marka z historią sięgającą XIX wieku, zyskał sobie reputację producenta solidnych, innowacyjnych i stylowych samochodów. Od...
Leasing samochodowy stał się popularnym rozwiązaniem dla wielu osób, które chcą cieszyć się nowoczesnymi pojazdami bez...
Lokale gastronomiczne to jedna z branż, które mają największe znaczenie. Wszystkie urządzenia chłodnicze i mroźnicze są ważne nie tylko pod...
Operatorem serwisu jest Fusion Marketing Sp. z o.o.
Kontakt do redakcji
zamowienia@fusionpress.eu
+48 794 502 662