|   | 

Walentynki – okazja dla Twojego sklepu

Nie od dziś wiadomo, że wszelkie święta które mogą być uznane za "modne" i "komercyjne" faktycznie stanowią doskonałą okazję dla każdego sklepu, który chce przyciągnąć do siebie nowych klientów i poprawić wyniki sprzedaży. Przykładem mogą być tu Walentynki, które zdaniem wielu specjalistów należą do najbardziej komercyjnych świąt na świecie. Trzeba przyznać, że klimat tego dnia rzeczywiście w dużym stopniu obraca się wokół kupowania prezentów i tworzeniu przez sklepy odpowiedniego klimatu, a co za tym idzie – umiejętnym marketingu, który ma na celu przekonanie klientów do robienia większych zakupów. Odpowiednie reklamowanie się w okresie walentynkowym jest niezwykle ważne, aby nie zostać prześcigniętym przez konkurencję i nie stracić zainteresowania wśród klientów.

 

 

Przykłady kampanii walentynkowych

Walentynki dają nam naprawdę wielkie możliwości jeśli chodzi o ciekawe kampanie reklamowe. Wystarczy przyjrzeć się tym najbardziej widocznym przykładom znanych marek, które prowadzą w tym okresie bardzo imponujące działania. Kilka lat temu ciekawą kampanię zorganizowało Allegro, wypuszczając przed Walentynkami całą serię filmików promocyjnych i zachęcających do robienia zakupów. Wszystko kręciło się wokół walentynkowego klimatu i dawało do zrozumienia, że warto kupić swojemu partnerowi ciekawy podarunek z tej okazji. Co ważne, cała kampania nie mówiła wprost, że prezentem walentynkowym mają być najbardziej oczywiste, kojarzące się z tym rzeczy – kwiaty, biżuteria czy perfumy. Wszystko można wypromować jako prezent walentynkowy.

Dla sklepów ważnym elementem tego okresu są Walentynki promocje. Jest to doskonały sposób na skupienie na sobie uwagi wielu klientów – co ważne, nie tylko tych, którzy bezpośrednio są zainteresowani tym świętem. W końcu każdy lubi ciekawe promocje, a w czasie zakupów nie trzeba raczej udowadniać, że kupujemy coś dla naszej drugiej połówki.

Istotne są dobrze przygotowane Walentynki gazetki promocyjne. Powinny w ciekawy sposób prezentować ofertę walentynkową przygotowaną przez nasz sklep i zachęcać klienta do skorzystania z niej. Musimy też znaleźć dobry sposób na rozpowszechnienie takiej gazetki. Najlepiej poprzez mailing.

Walentynki okazje

Przygotowujemy walentynkowy mailing

Powszechnie uważa się, że okres pomiędzy Bożym Narodzeniem a Wielkanocą nie jest zbyt dobry dla takiej formy marketingu. Nie ma wówczas zbyt wielu okazji do wysyłania klientom bardziej rozbudowanych wiadomości, którymi można skutecznie przyciągnąć ich uwagę. Przykład Walentynek pokazuje jednak, że istnieje kilka wyjątków od tej reguły.

Walentynkowy mailing powinien przede wszystkim posiadać odpowiednią oprawę graficzną, nawiązującą do klimatu tego święta. Trzeba także pomyśleć, do kogo dokładnie ma być skierowany mailing.

Ciekawe rozwiązania można stosować zarówno w przypadku mężczyzn, jak i kobiet. Mailing skierowany do kobiet może koncentrować się na przykład na dobrym wyglądzie. Każda pani chce w tym wyjątkowym dniu wyglądać dla swojego partnera wyjątkowo. Wszelkie oferty zabiegów kosmetycznych czy SPA trafią tu w sam punkt, tak samo jak odzież, perfumy czy biżuteria. Te ostatnie propozycje trafiają również do mężczyzn, którzy też chcą zadbać o swój wygląd dla partnerek. Wielkie wzięcie mają wszelkie promocje związane z wycieczkami czy propozycjami romantycznego wieczoru dla zakochanych.

Z wysłaniem takiego mailingu nie powinniśmy czekać zbyt długo. Im wcześniej, tym lepiej – działania marketingowe można zacząć nawet na miesiąc przed Walentynkami. Klienci będą mieli dzięki temu więcej czasu na zapoznanie się z ofertą i pozostałymi promocjami, jakie dla nich przygotujemy.

E-nacja.pl

Zobacz również