Jak wybrać klucz pneumatyczny do warsztatu...
Klucz pneumatyczny to bardzo przydatne narzędzie w warsztacie czy wulkanizacji. Przyda się do pracy z kołami i innymi częściami samochodu...
Hiszpańska marka Seat została założona w roku 1950 od samego początku zajmując się produkcją samochodów. I choć jej historia liczy już ponad 60 lat, nadal mamy w jej przypadku do czynienia z jednym z najmłodszych przedsiębiorstw motoryzacyjnych w Europie. Sama nazwa jest skrótowcem, w Hiszpanii przedsiębiorstwo znane jest bowiem także jako Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, czyli Hiszpańskie Towarzystwo Samochodów Osobowych.
To właśnie ten podmiot jest zresztą jednym, choć nie jedynym, założycielem dobrze dziś znanej marki. Wśród podmiotów, które przyczyniły się do jej powstania znalazł się także włoski koncern Fiat, a jego obecność nie pozostała bez wpływu na pierwsze kroki nowego przedsiębiorstwa. Zaletą fiata było, przede wszystkim, wieloletnie doświadczenie związane z produkcją samochodów i to właśnie jego pomoc w największym stopniu przyczyniła się do błyskawicznego uruchomienia linii produkcyjnej hiszpańskiej marki.
Pierwszy samochód trafił zresztą na rynek już po trzech latach od momentu założenia przedsiębiorstwa. Był nim Seat 1400 nie bez powodów kojarzony z nieco wcześniejszym Fiatem 1400. Dzienna produkcja samochodu sięgała nawet 2 tysięcy egzemplarzy, a samochód nie miał problemu ze znajdowaniem nabywców. To jednak nie Seat 1400 okazał się jednak kołem zamachowym koncernu. Na miano to zasługuje przede wszystkim Seat 600, w przypadku którego również skojarzenia z Fiatem nie są nieuzasadnione.
Konstrukcyjnie model ten był zbliżony do dobrze znanego Polakom Fiata 126p, w ciągu 17 lat wyprodukowano przy tym aż 800 tysięcy jego egzemplarzy. Poszczególne modele różniły się między sobą między innymi pojemnością silnika oraz nadwoziem, już w 1968 roku firma mogła przy tym pochwalić się, że osiągnęła pierwszy milion wyprodukowanych przez siebie aut.
Szukając przełomowych momentów w historii Seata, z pewnością musimy wspomnieć o początku lat osiemdziesiątych. Choć współpraca pomiędzy Seatem i Fiatem przynosiła korzyści, coraz częstsze bywały także nieporozumienia. Największym problemem okazywała się obecność Seata na rynku włoskim, Fiat niepokoił się bowiem jego wyjątkowo konkurencyjną ceną. W 1981 roku Fiat zrezygnował zatem od udziałów w hiszpańskiej firmie, a niektóre utarczki musiały rozwiązywać sądy, które opowiedziały się po stronie mniej znanej z dwóch firm.
Okres samodzielności Seata zakończył się niewiele później. Firma nawiązała współpracę najpierw z Porsche, a w 1982 roku z Volkswagenem. Drugi kontrakt okazał się szczególnie wartościowy, w 1984 roku doszło bowiem do produkcji modelu, który dał Seatowi międzynarodową sławę – Ibizy. Volkswagen szybko dostrzegł zresztą potencjał hiszpańskiej marki niewiele później nabywając aż 75 procent jej udziałów.
Przejęcie maksymalnego pakietu akcji nastąpiło w roku 1990, wtedy też hiszpańska firma zmieniła nazwę na SEAT S.A. Wtedy też otworzona została fabryka w okolicach Barcelony, do dziś uznawana za jedną z najnowocześniejszych w Europie. Do kolejnych zmian doszło po roku 2000, właśnie wtedy bowiem został zaprezentowany innowacyjny model Salsa, a do sprzedaży weszły Seaty Almea oraz Freetrack. Od 2002 roku firma jest częścią Grupy Audii.
Klucz pneumatyczny to bardzo przydatne narzędzie w warsztacie czy wulkanizacji. Przyda się do pracy z kołami i innymi częściami samochodu...
Polerowanie karoserii może nie tylko odnowić wygląd samochodu, ale może również usunąć drobne zarysowania i nierówności lakieru. Chroni...
W samochodzie niezwykle istotny jest komfort oraz bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Bez względu na to, czy pojazdem poruszasz...
Praktycznie każdy kierowca chce, aby jego samochód był całkowicie bezpieczny zarówno dla niego, jak i innych uczestników ruchu drogowego...
Operatorem serwisu jest Fusion Marketing Sp. z o.o.
Kontakt do redakcji
zamowienia@fusionpress.eu
+48 794 502 662