|   | 

Na czym polega reklama na TikToku?

TikTok, Facebook, Instagram to najpopularniejsze platformy, z których chętnie korzystają młodzi ludzie. Traktują je jako formę rozrywki. Należy zwrócić uwagę na fakt, że platformy te dają wiele możliwości. Dzięki nim można dotrzeć do ogromnej rzeszy użytkowników, a więc są doskonałym narzędziem służącym reklamie. TikTok pozwala na zabawę dźwiękiem, obrazem, filmem oraz montażem. Reklama na TikToku może zrealizować twórczą, kreatywną, oryginalną kampanię, która będzie zbieżna z aktualnymi trendami.

Czym jest TikTok?

TikTok to najnowocześniejsze narzędzie w social mediach. Aktualnie ma ponad dwa miliardy pobrań i jest jedną z najpopularniejszych aplikacji na całym świecie. TikTok polega na publikowaniu krótkometrażowych filmików (maksymalna długość to dziesięć minut, jednak zazwyczaj trwa około kilkanaście sekund). Film działa na podobnej zasadzie co Snapchat lub relacje dostępne na Instagramie i Facebooku, ale poza tworzeniem treści użytkownicy TikToka powielają tzw. trendy. Twórcami treści na TikToku są tiktokerzy, influencerzy, różne serwisy, a także firmy. Krótkie filmy video pozwalają na interakcje i zaangażowanie. Filmy zazwyczaj mają charakter rozrywkowy, zabawny, ale także edukacyjny, dokumentalny, a nawet kontrowersyjny. Nagrania można edytować, dodając filtry, napisy, dźwięki itp. Aplikacja ma ponad miliard użytkowników, warto więc wykorzystać ją do reklamy, gdyż daje mnóstwo możliwości.

Czy warto reklamować się na TikToku?

Aplikacja jest rzadko wykorzystywaną platformą do reklamy, co daje przewagę konkurencji, która zdecyduje się na to narzędzie. Sama obsługa jest łatwa. Istotne jest, że za pomocą TikToka można reklamować niemal każdy produkt i usługę. Bez znaczenia jest także wiek odbiorców, gdyż użytkowników jest bardzo wielu. Zauważa się trend odejścia od Facebooka i Instagrama właśnie na rzecz innych platform. TikTok jest stosunkowo młodą aplikacją, a więc klient może szybko rozreklamować się dzięki niej. TikTok funkcjonuje na podstawie własnego algorytmu, który pozwala skutecznie trafić do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Reklama w TikToku to idealne rozwiązanie w przypadku firm, które dopiero rozkręcają swój biznes lub nie dysponują zbyt dużym budżetem na marketing. Prezentowana platforma daje możliwość reklamy także wtedy, gdy nie mamy profilu na niej. Żeby stworzyć reklamę w TikToku należy zmontować filmik. Zależnie od potrzeb klienta mogą być one nieskomplikowane, a inne złożone. Z marketingiem w formie doradczej oraz sprzedażowej mogą pomóc firmy, które specjalizują się w tego typu działaniach, jedną z nich jest Agencja digital marketingowa Digitalk.pl .

Na czym polega reklama na TikToku?

Reklamę na TikToku można stworzyć bezpośrednio w jej aplikacji lub z telefonu. Rozwiązania reklamowe odbywają się poprzez TikTok Ads Manager, w którym można określić między innymi cele reklamy lub targetowanie. Na tym etapie ustala się limit budżetu: dzienny lub całkowity (limity te można zmieniać dowolnie). Na platformie możliwe jest targowanie ze względu na wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania itp. Dzięki temu można dokładnie trafić do wybranej grupy odbiorców. Oznacza to, że reklamy na TikToku są bardzo skuteczne.

Jakie są formaty reklam na TokToku?

Do wyboru jest kilka formatów reklam. Jedną z najczęściej wykorzystywanych jest In Feed Ads. W tym formacie filmik trwa 10-15 sekund i wyświetla się w zakładce "Dla Ciebie", w której znajduje się opcja kliknięcia CTA (wezwanie do działania). Ze względu na bardzo krótki czas trwania - najważniejsze są 2 - 3 sekundy aby dotrzeć do odbiorcy. Kolejnym formatem jest Brand takeover, który jest najkrótszy, gdyż polega na 3-sekundowej reklamie statycznej (zazwyczaj jest to zdjęcie jpg) albo 3-, 5-sekundowym filmiku w formacie video. Format ten pozwala na "przejęcie" regionalne aplikacji na jeden dzień, stwarzając reklamy, zaproszenia do hashtag challenge albo linków odsyłających do witryn. To niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe, które pozwala na szybkie dotarcie do klientów i rozpoznawalność marki. Następnym formatem jest Branded effects, który wcześniej był praktykowany w Snapchacie. Polega on na samodzielnym zaplanowaniu filtru AR, naklejki albo soczewki do marketingu marki pozwalając na stworzenie zabawnych interakcji z firmą. W formacie tym reklama jest dostępna do dziesięciu dni. Formatem wyłącznie dostępnym na TikToku jest Branded hashtag challenge, który związany jest z hasztagami marki. Reklamy pojawiają się w zakładce "Odkryj". Tego rodzaju reklama ma na celu zachęcenie do działania użytkowników aby stworzyć własny filmik związany z marką. Użytkownicy TikToka klikając w hasztag zostają przekierowani na stronę firmy z logo, linkiem do strony internetowej z filmikami. Najdłuższym formatem reklamy jest Top view, który trwa około jednej minuty, która zostaje wyświetlana zaraz po otwarciu aplikacji. Pozwala ona na dotarcie do każdego użytkownika korzystającego z aplikacji w konkretnym dniu. Prezentowana platforma daje wiele możliwości reklamowania marki.

Artykuł partnera

E-nacja.pl

Zobacz również