|   | 

Jak skutecznie nakładać pastę polerską? Pasta polerska na sucho czy na mokro?

Polerowanie karoserii może nie tylko odnowić wygląd samochodu, ale może również usunąć drobne zarysowania i nierówności lakieru. Chroni zewnętrzną powłokę Twojego samochodu przed wpływem środowiska. Lakier szybko pokrywa się mikropęknięciami i defektami. Te ubytki w lakierze pozwalają agresywnym substancjom wnikać w metal, powodując stopniowy, ale zauważalny proces korozji. Polerowanie jest środkiem zapobiegawczym, który chroni karoserię Twojego samochodu.

PRZED nałożeniem pasty polerskiej

Wysokiej jakości polerowanie nie może być wykonane podczas jednej sesji. Dlatego jest ono podzielone na wiele etapów. - Oceń stan lakieru i zidentyfikuj defekty. - Usunięcie dużych defektów poprzez szlifowanie lakieru drobnoziarnistym papierem ściernym (usuwa mikro warstwę lakieru).

  • Lakierowanie i polerowanie karoserii przy użyciu pasty ściernej (polerowanie regeneracyjne).
  • Wzmocnienie połysku, ochrona karoserii
  • Polerowanie karoserii pastą nieścierną. Polerowanie ochronne.

Ważne jest, aby zrozumieć, że właściwości i cechy pasty zależą od zawartych w niej składników. Ochronne pasty polerskie wykonane z silikonów i wosków są proste do nałożenia i łatwe do usunięcia. Te pasty polerskie muszą być ponownie nałożone po dwóch do trzech wyjazdach na myjnię. Należy również zwrócić uwagę na jakość pasty. Profesjonalne pasty polerskie można znaleźć w Internecie. Te kroki są ważne przed polerowaniem:

  • Na karoserii samochodu nie ma śladów i zabrudzeń. Specjalna taśma służy do zaklejania odprysków i zarysowań, które są "do metalu".
  • Samochód nie powinien być wystawiony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Ponieważ podczas polerowania może gromadzić się kurz, ważne jest, aby pomieszczenie, w którym poleruje się samochód, było dobrze wentylowane. Potrzebna jest wystarczająca ilość światła. Aby równomiernie oświetlić lakierowane powierzchnie samochodu, najlepiej ustawić światło w pięciu punktach. Dzięki temu światło będzie dobrze oświetlone ze wszystkich stron.
  • Przed polerowaniem zakryj wszelkie gumowe lub plastikowe elementy taśmą maskującą.

Sprawdź ranking past polerskich do lakieru na stronie https://autokosmetykaranking.pl/kosmetyki-samochodowe-rankingi/ranking-past-polerskich/qtk_yqhm

Pasta polerska na mokro czy na sucho?

Pasta do polerowania na sucho

Pasty mogą być używane w ręcznych lub automatycznych maszynach polerskich. Polerowanie na sucho może być stosowane do szlifowania twardych, kruchych powierzchni bez użycia wody. W tej metodzie wykorzystuje się papier ścierny, który nie jest odporny na działanie wody. Ziarno papieru ściernego mające kontakt z wodą będzie się kruszyć i straci zdolność do szlifowania powierzchni. Szlifowanie na sucho odbywa się ręcznie lub mechanicznie. Jeśli operacja wykonywana jest ręcznie, można użyć szlifierki i papieru ściernego. Polerowanie na sucho wymaga wymiany materiału ściernego po zmniejszeniu wielkości ziarna. Pomaga to w utrzymaniu czystości i gładkości powierzchni. Szlifierka orbitalna może być używana do polerowania farb i lakierów bez użycia wody. Możesz usunąć wszystkie rodzaje wad powierzchni, w tym pęcherzyki powietrza, opus, shagreen (skórka pomarańczowa), a także wszelkie inne nierówności.

Pasta do polerowania na mokro

Polerowanie na mokro wykorzystuje wodę i specjalnie zaprojektowany pad szlifujący, który może pracować z wodą. Technologia ta wykorzystuje materiał ścierny do szlifowania powierzchni. Nie wchłania on płynów i nie traci swoich właściwości. Do szlifowania na mokro należy używać wodoodpornego papieru ściernego. Ziarna ścierne papieru ściernego do pracy na mokro nie odpryskują. Możesz używać tego materiału ściernego z wodą lub bez niej. Cząstki ścierne mogą jednak zostać zatkane przez produkty znajdujące się na obrabianej powierzchni, takie jak farba, lakier czy szpachla. Do szlifowania na mokro potrzeba kilku kawałków materiału ściernego o różnej ziarnistości. Rozpoczniesz szlifowanie używając grubego papieru ściernego. Podczas szlifowania na mokro można przejść na papier o drobniejszym ziarnie. Ostatni etap należy zakończyć papierem nieściernym, czyli drobnoziarnistym. Wybór materiału ściernego jest tym, co różni szlifowanie na sucho od mokrego. Przy wyborze papieru ściernego do obróbki lakieru zwróć uwagę na oznaczenia na papierze. Do obróbki na mokro zalecany jest papier ścierny ze wskaźnikiem wodoodporności. Kryterium to nie ma zastosowania do metod suchych.

E-nacja.pl

Zobacz również