|   | 

Big Brother odnowiony w Polsce

Po udanym powrocie po dziesięcioletniej przerwie, hitowy format Endemol Shine Group - Big Brother - który w tym roku obchodzi 20 lat od swojego globalnego debiutu w Holandii - został ponownie zamówiony przez wiodącego polskiego nadawcę TVN.

Endemol Shine Polska przywrócił program do oryginalnego nadawcy TVN w marcu tego roku na 13-tygodniowy okres emisji. Big Brother Polska, którego akcja toczy się nad malowniczym jeziorem tuż pod Warszawą, był pierwszą wersją reality hitu, który był kręcony w prawdziwym domu, a nie w studio, co miało na celu stworzenie autentycznego klimatu dla rozwoju relacji między uczestnikami. W polskiej serii wprowadzono również innowacje technologiczne - w pełni połączony dom mógł ograniczać dostęp do pokoi, lodówki, a nawet ekspresu do kawy dla współlokatorów.

Powrót Big Brothera do Polski okazał się hitem wśród młodszej widowni, która odnotowała 143-procentowy wzrost oglądalności serialu w TVN7. Finał Big Brother Polska, który obejrzało 1,15 mln widzów, wyemitowany 10 czerwca, wyłonił zwycięzcę - Magdę Wójcik. Big Brother był również najbardziej angażującym formatem w historii polskich mediów społecznościowych - 58 000 polubień na Facebooku, 140 000 obserwujących na Instagramie i ponad 1000 klipów wyciętych przez fanów zamieszczonych na polskiej platformie społecznościowej Mikroblog.

Nowa polska seria, która pojawi się na antenie we wrześniu tego roku i Big Brother robi powrót w Niemczech na Sat1 w 2020 roku, a wersja z celebrytami również rozpocznie się w sierpniu 2019 roku. Niemcy są trzecim rynkiem, który ogłosił powrót formatu w tym roku po Polsce i Finlandii, gdzie program zadebiutuje we wrześniu.

"Jesteśmy dumni, że powrót Big Brothera do Polski cieszył się tak dużą popularnością, że TVN od razu zamówił nową serię" - zauważył Ryszard Sibilski, MD Endemol Shine Polska. "Istniejąca lokalizacja domu uwolniła nowy potencjał twórczy, a nasz zespół produkcyjny nie może się doczekać powrotu na plan. Fakt, że pojawimy się na antenie przed końcem roku świadczy o pewności TVN, że ten format będzie nadal dostarczał fantastyczną widownię zarówno online, jak i linearnie."

Zobacz również: Jak wygląda Małgorzata Maier z pierwszej edycji polskiego Big Brother'a

E-nacja.pl

Zobacz również